Uprzejmie informujemy że portal MEDINFO24 nie wysyła żadnych komunikatów dotyczących wezwania do zapłaty na adresy korespondencyjne, e-mailowe a także drogą telefoniczną. OK
Katalog
Katalog
Wpływ stresu na serce
Wpływ stresu na serce

Wpływ stresu na serce

    Statystyczna długość życia w państwach Europy Zachodniej wynosi obecnie dla mężczyzn 73 lata, dla kobiet 79 lat Najczęstszą przyczyną śmierci przed osiągnięciem tego statystycznego wieku są choroby serca i układu krążenia przyczyną jest nasz nieodpowiedni  styl życia.


    Zagrożenie ze strony ciągłego życia w stresie jest ogromne ale niestety wciąż lekceważone. Styl życia oparty na napięciu prowadzi do stałej aktywności organizmu. Świadomość poddawania przez cały czas otaczającej rzeczywistości pod kontrolę sprawia, że organizm wytwarza większą ilość hormonów stresu. Te z kolei przyspieszają tętno, podnoszą ciśnienie oraz przygotowują pozyskiwanie z cukru energii i tłuszczu.


    Krótkotrwała reakcja na stres polega na mobilizacji organizmu do zwiększonego wysiłku fizycznego i aktywności umysłowej. Jednak przedłużający się stan mobilizacji organizmu może prowadzić do wyczerpania i spadku odporności na czynniki wywołujące stres. Działające nieustannie stresory, jak np. ciągłe kłopoty w pracy czy nieudany związek małżeński, mogą niekiedy powodować większe szkody niż znaczne, jednorazowe niepowodzenie, choć wrażliwość na cierpienie osoby dotkniętej codziennymi zmartwieniami czy przykrościami może być stępiona.
    
Jak radzić sobie ze stresem? – Oto 8 sposobów

1. Poznaj, co Cię stresuje!
Jeśli chcesz się nauczyć, jak sobie radzić ze stresem w Twoim życiu, musisz najpierw wiedzieć, jakie są jego najważniejsze źródła.
2. Wyeliminuj niepotrzebny stres!
Po drugie należy się zastanowić, które sytuacje stresowe możemy wyeliminować z naszego życia.
3. Zaakceptuj stres, którego nie da się wyeliminować!
Wielu sytuacji stresowych nie da się wyeliminować. Jeżeli stresuje mnie to, że codziennie muszę wstawać z łóżka, to... no cóż, takiej sytuacji raczej nie da się wyeliminować w rozsądny sposób.
4. Uśmiechaj się!
Śmiech to jeden najprostszych i najbardziej skutecznych sposobów na radzenie sobie  ze stresem.
5. Użyj wyobraźni w walce ze stresem!
Jest wiele technik bazujących na wyobraźni czy pracy z podświadomością. Są to bardzo skuteczne metody radzenia sobie ze stresem. Takie techniki można znaleźć pod hasłami "NLP" czy "metoda Silvy".
6. Uprawiaj sport!
Nie chodzi tu o sport wyczynowy czy zawodowy, ale o zwykły wysiłek fizyczny (np. przekopanie ogródka, spacer z psem, taniec). Regularne uprawienie ruchu nie tylko pozwala rozładować napięcie, pobudza wydzielanie endorfin, ale także zwiększa odporność na stres.
7. Miej kogoś bliskiego!
Osoby żyjące w udanych związkach są bardziej szczęśliwe. Jeśli kogoś masz (kogoś z rodziny, przyjaciela, partnera) – dbaj o swój związek z nim. Jeśli nie masz nikogo bliskiego to... znajdź sobie kogoś takiego!
8. Pomódl się!
Aby się modlić, nie trzeba być człowiekiem wierzącym. Nie trzeba też być wyznawcą konkretnej religii. Jest wiele sposobów na modlitwę.


 

Statystyki
Statystyki
Top 10
Top 10
Masz firmę? rfip.pl
ślub, domy weselne
Przedsiębiorcy i Firmy 24